margot.reismee.nl

Djerba

Vr 1 / za 2 mrt

Alles is ingepakt en de bagage staat klaar. Om 01.30 word ik opgehaald om naar de luchthaven te gaan waar het vliegtuig om 05.00 u. vertrekt. Op de valreep heb ik nog wat cultuur kunnen snuiven. In het kader van Internationale Vrouwendag, die ik dit jaar waarschijnlijk zal missen, wordt de film Women Heroes vertoond, gewone vrouwen wereldwijd die als helden beschouwd mogen worden. Heel veel beelden zonder tekst en ik ben toch al moe, maar het is ongetwijfeld heel interessant. Ik slaap dus deze nacht niet. Alles loopt gesmeerd en rond 08.30 land ik op de luchthaven van Djerba. Zoals afgesproken neem ik een taxi naar het hotel, liefelijk met een aardige eigenaar. Alles traditioneel wit met blauw. Ik neem een douche en haal wat slaap in. De andere deelnemers komen pas 's middags. Heb hoofdpijn van het vasten en op advies van de reisleidster die even langskomt, maak ik een Einlauf, drink heel veel water en na nog een dutje ben ik de hoofdpijn met de gifstoffen kwijt. Intussen zijn de meeste deelnemers gearriveerd en met enkelen maak ik na de thee een strandwandeling. Het is er uitgestorven want het is behoorlijk koud. 's Avonds na de Gemüsebrühe (groentennat) ga ik met twee anderen mee op zoek naar een zonnebril. Een is van haar thuis vergeten en in de woestijn kun je er zeker niet zonder. Een vriendelijke Tunesiër aan we we de weg vragen naar een supermarkt, neemt ons op sleeptouw. Ik heb zo mijn twijfels als hij op onze vraag, hoe ver nog, antwoordt: ' Nog twee minuten'. Steeds verder gaat het. Daar om de hoek is er een andere winkel, zegt hij. In conclaaf besluiten we een taxi terug te nemen als we het niet meer weten. Het komt allemaal goed. Hij wijst ons een kortere weg terug naar het hotel. Alleen hebben we geen zonnebril gevonden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!